preloader

News Feed

Zinzino

Zsákbanjó

Állapot felmérés, fejlesztési terv kialakítása

A helyes fejlesztési terv kialakításához első lépésként pontosan meg kell határozni, hogy honnan indulunk. Ehhez szükséges egy alaposan kitöltött anamnézis. Ennek áttanulmányozását követően kerül sor a szülő jelnlétében a mozgásvizsgálatra. Ekkor kapunk teljes képet arról, hogy milyen alapokról indulunk és melyik lesz az a fejlesztési csoport, ahová beilleszthető a gyermek.

Zsákbanjó

Kriszti néni

mozgásterapeuta15000Ft

Zsákbanjó

Ficánka – Bukfenc ovistorna

Kis és középső csoportosoknál kiemelten fontos odafigyelni a gyermek beszédére, mozgására, szociális kapcsolatának, feladat tudatának alakulására. Ebben a korban még könnyedén helyre tudjuk hozni a helytelen berögzült szokásokat és a hiányzó téglákat pótolva más alapokról indulhat majd a készülés az iskolára! Mire figyeljünk oda?
-nagymozgásokban való ügyetlenség,
-rugalmasság hiánya, egyensúlyban való ügyetlenség,
-finommotorikai gyengeség,
-mozgásos játékokban való, szülők és óvónők számára feltűnő ügyetlenség,
-térben való bizonytalanság,
-oldaliságban való tájékozódási képtelenség (jobb – bal),
-test ismeret gyenge,
-fejletlen grafomotorikum, rajzkészsége kortársaitól elmarad,
-nehezen tájékozódik az időben,
-beszédbeli problémák,(beszédészlelés-és értés zavara),
-a gyermek magatartása: koránál infantilisabb, ügyetlenebb, (visszahúzódó vagy agresszív) egyébként egy normál értelmi képességű, de valami nincs rendben…
Ezek a magatartási, beilleszkedési problémák nem lelkiproblémák, hanem inkább tünetek, “neki valami ne megy, ami a többieknek igen”. Ezt a gyermek nap mint nap megéli, ezzel szembesül és ezért szorong, értetlen magával szemben. A foglalkozásaimon ezekre fény derül és a rendszeres gyakorlatok, játékos feladatok végzésével a helyes mederbe tereljük!

Zsákbanjó

Kriszti néni

mozgásterapeuta2500 Ft

Zsákbanjó

Iskolaelőkészítő Alapozó

Az Alapozó terápia —a központi idegrendszert fejlesztő terápia. Megadott mozgássorok által végig vezetjük a gyermeket a mozgásfejlődés állomásain és a hiányosságok pótlásával, a rossz beidegződések javításával újra huzalozzuk az idegrendszerét.
5-16 éves korosztálynál alkalmazható hatékonyan. Ez a lehető legjobb eszköz a kezünkben, hogy a gyermekünk iskolaéretté váljon.
Kérdezhetnétek, hogy miért az alapozó terápia? Mit jelent az „alapozó”?
Azt jelenti, hogy az alapokat tesszük rendbe. Az alapvető mozgásokat gyakoroltatjuk be, tanítjuk újra a gyermekeknek, amelyeket életük első évében teljesen természetesen gyakoroltak. Fontos itt megjegyezni, hogy ugyan mozgásterápiának hívjuk, de nem a mozgást szeretnénk fejleszteni, hanem az idegrendszerhez kívánunk elérni mivel az idegrendszerünk irányítja többek között a mozgásunkat, illetve a gondolkodási folyamatainkra is nagy hatással van. Ezért nem csak a mozgás, hanem a gondolkodás rugalmasságának fejlesztését is várjuk a terápiától. Tehát az érzékszerveken, valamint a mozgáson keresztül az idegrendszerre hatunk!
Vallom, hogy a mozgás mindennek az alapja!! Egyrészt felnövekedésünk során többek között a testünkből származó információk mentén építjük fel énünket, identitásunkat, testképünket. Ha én magamat egy ügyetlen, kétbalkezes, figyelmetlen embernek élem meg a gyermekkorom során, annak hatása a későbbiekben is érezteti magát, felnőttkori félelmeimnek, szorongásaimnak is alapjául szolgálhat.
Az alapozó terápiával a gyermek mozgása megváltozik, egy nagyfokú magabiztosság, önbizalom növekedés következik be először mozgásos szinten, majd lelki szinten is, végül a személyiségbe beépülve egy harmonikusabb működéshez vezet. A gondolkodásunk, problémamegoldásunk is rugalmasabbá válik! Másodsorban – és itt visszakanyarodom a szigorúbb értelemben vett mozgásfejlesztésre – az egyedfejlődésben is először jönnek a nagymozgások és onnan fokozatosan fejlődik ki a finommotorika, a kisebb mozgásokért felelős idegrendszeri terület. Ezért fontos, hogy az alapokat, a nagy mozgásokat rendbe tegyük, mert csak ennek mentén tud a finommotorika megfelelően kibomlani, fejlődni.
Pl. elő szokott fordulni, hogy logopédusok is küldenek alapozó terápiára gyermekeket – ami egy nagyon jó szakmai gondolkodásra utal – hiszen, ha belegondolunk, a nyelvünk és a szánk mozgása is finommozgásokkal vezérelt. Így tehát sokszor látványos sikereket lehet elérni beszédükben lemaradt gyermekeknél.
Másik jó példa iskolai környezetből az úgy nevezett alaki diszgráfia, mindennapi nevén a csúnya írás. Ez sokszor a grafomotoros mozgások éretlenségét jelenti, ez pedig alapozó terápiával korrigálható, fejleszthető. Tehát igen széleskörű az alkalmazási területe az ALAPOZÓ TERÁPIÁNAK!
Mi mindenre jó még az alapozó terápia?
Sok óvodai, iskolai tünet mögött felfedezhető az idegrendszeri éretlenség különböző mértéke. DE mindenképpen csak egy szakember tudja megállapítani, hogy szükséges-e, segíthet-e az ilyen irányú korrekció. Ennek feltérképezésére ajánlott az Állapotfelmérő Mozgásvizsgálat! Vannak árulkodó jelek:
-különböző születés körüli komplikációk folyományaként az idegrendszer érésében eltérés, zavar mutatkozhat, mely akár az óvodás, kisiskolás korban hiperaktivitás, figyelemzavar (ADHD) képében tűnhet fel,
-nagyon klasszikus célcsoport, az iskola előtt álló nagycsoportos óvodások. Itt előfordulhatnak mozgáséretlen/ mozgásügyetlen gyermekek, akiknél az utolsó évben végzett terápia jelentősen megkönnyíti az iskolakezdést és ezáltal a szülők és pedagógusok dolgát is!
-Különböző magatartászavarok, illetve többféle tanulási zavar hátterében is kimutatható idegrendszeri éretlenség, így egy ilyen irányú felmérés, esetlegesen egyéb szakember bevonása mellett szintén igen ajánlott lehet.
Ennek megfelelően az egyik célcsoportunk az óvodások korosztálya, másik a kisiskolások. 5 éves kortól felfelé beszélhetünk az alapozó terápia indokoltságáról, mivel ezalatt a kor alatt a feladatok intenzitása miatt a gyermekek nem lennének alkalmasak a terápiára. Az iskolások körében pedig az szabja meg a határt, hogy hány éves korban hajlandó még egy kiskamasz eljönni, csúszni-mászni és egyéb gyermeki mozgásokat végezni.
A fejlesztési cél elérése érdekében kis csoportban, 5-6 fővel személyre szabottan foglalkozom a gyerekekkel.

Zsákbanjó

Kriszti néni

óvodapedagógus, mozgásterapeuta4500 Ft

Zsákbanjó

Haladó Alapozó

Az alapozós csoportot követően kerülnek át ide a gyerekek. Ezeken a foglalkozásokon az alapozós mozgásformákhoz egyre több homloklebenyes feladat társul. Ezek a feladatok a gondolkodás, a beszéd és a mozgás összekapcsolásával a frontális lebenyt stimulálják. Az alapkészségeket megerősítjük és magasabb szintre emeljük.

Zsákbanjó

Kriszti néni

mozgásterapeuta5000 Ft

Zsákbanjó

Homloklebeny tréning

A homloklebeny agyunk azon része (Frontális lebenye), ami felelős, többek között a gondolkodás, a tervezés, a problémamegoldás, a beszéd, a csontvázizmok akaratlagos mozgatása, az érzelem és a személyiség bizonyos aspektusaiért, valamint a bejövő ingerek osztályozásáért. Alul működése esetén figyelmi, feladatszervezési, memóriabéli, feldolgozási sebességben és többszintű feladatszervezésben, mutatkozó nehézségek észlelhetők.
A homloklebeny tréning olyan mozgással dolgozó fejlesztő módszer, ami az agy frontális lebenyének összeköttetéseit serkenti a többi területtel. Olyan strukturált gyakorlatokat végeznek a résztvevők, ami a teljesítő képességét, rendszerező képességét és sebességét fokozhatja, javíthatja. Megtanulják a résztvevők figyelmüket fókuszálni, egy dolgon rajta tartani a külső ingerek kizárásával. A programban mozgást-beszédet-gondolkodást kötjük össze, mozgásos gyakorlatokon keresztül.
A program hatására jelentősen JAVUL: a memória, a figyelem és a mozgás összerendezettsége.
A program hatására jelentősen FEJLŐDIK: az egyensúly és a testi-lelki rugalmasság. A gondolkodási folyamat összetettsége megnő, fokozódik a kreativitás. Képesek leszünk gyorsabban, hatékonyabban változtatni és változni, igazodni a váratlan eseményekhez.
Ez az idegrendszeri újra-rendeződés segíthet abban, hogy a fent említett területek a lehető legharmonikusabban, optimálisan, nagy hatásfokkal működjenek, hozzásegítve a gyermekeket, felnőtteket egy könnyebb, energetikusabb, sikeresebb életminőséghez.
A foglalkozások csoportos formában zajlanak. A megfelelő fejlődéshez az órai munka mellett elengedhetetlen az otthoni rendszeres gyakorlás! (naponta legalább 8-10 perc)!

Zsákbanjó

Kriszti néni

homloklebeny tréner5600 Ft

Zsákbanjó

Kondiciónáló torna

Érezd magad minél jobban a bőrödben! Tegyél tudatosan az egészségedért! Várok minden mozogni vágyó korosztályt hetente kétszer egy-egy órában egy mindent alaposan átmozgató edzésre!

Zsákbanjó

Krisztina

mozgásterapeuta2000 Ft


Elérhetőségeim:

krisztina.babicz@gmail.com
+36 70 20 28 725

TovábbZsákbanjóZsákbanjó
Visszajelzések

Rólunk írták

Köszönjük mindazoknak – gyermekeknek és felnőtteknek – akik megosztották velünk, hogyan látták a foglalkozásokat, a közös munkát:)

View All Reviewsflower 1

Komoly munka játékosan

Krisztina foglalkozásai vidámsággal és komoly szakmai munkával telnek. Az olykor fáradt vagy szomorú hangulatban lévő gyermekeinket megértő kedvességgel vezeti be a mókás mozgás világába. Mindhárom gyermekünk jár a fejlesztéseire. Nagyon szeretik Kriszti néni okostornáját. A kognitív képességeik fejlődése a rendszeres gyakorlás után az iskolai teljesítményekben is szembetűnő.
Az egyénre szabott mozgásterápia része a mosoly, az ölelés és türelmes elfogadás.
A fejlesztő eszközök széles palettája és Krisztina magas szintű, naprakész szakmai tudása biztos alapot nyújt gyermekeink nehézségeinek leküzdéséhez és a fejlődésükhöz.
Köszönjük, hogy járhatunk hozzád.
Hálás szívvel,
Zsuzska

Zsuzska

3 gyermekes édesanyaavator 2

They Are Like Family

everaged total linkage rather than holisticlis markets. ransition enabled niches whereas cross media benefits world..

Vivi Marian

Gurdian